PCOS - Inzulinrezisztencia: hogyan tovább?

PCOS - Inzulinrezisztencia: hogyan tovább?

A kezdetek

2014. november 20. - S_u_n_shine

Ez év szeptemberében derült ki, hogy PCOS - inzulinrezisztens vagyok. Azelőtt soha nem hallottam erről a problémáról (direkt nem használom a betegség szót, erről majd később), azóta viszont annál többet.

A dologról csak nagyon röviden annyit, hogy az inzulinrezisztenciát a cukorbetegség "előszobája"-ként szokták emlegetni, egy szénhidrát-anyagcsere probléma, mely következtében az inzulinra nem megfelelően reagál a szervezetünk. Ha nem kezeljük, akkor nagy valószínűséggel előbb-utóbb cukorbetegség és egyéb komoly betegségek alakulhatnak ki (szív-és érrendszeri betegségek, magasvérnyomás, stb.). A PCOS az IR egyik leggyakoribb velejárója, annyit tesz, hogy Policisztás Ovárium Szindróma, mely a meddőség egyik legfőbb oka napjainkban. A helyes kezeléssel elméletileg idővel orvosolható.

Minderre egy erre specializálódott egészségügyi intézményben derült fény, ahol endokrinológus és dietetikus is foglalkozott velem, hogy elindítsanak a helyes kezelés útján (több-kevesebb sikerrel, de erről is később). 

A kezelésnek 3 ill. 4 pillére van: gyógyszer, helyes táplálkozás, rendszeres sport és egy lelki pillér. A legnehezebb az egészben, hogy ez egy teljes életmódváltást jelent, tehát nem diéta egy hónapig, vagy egy évig, ami teljesen rendben lenne, hanem FOREVÖR.

Eddig is egészségesen éltem, de az evés, ivás, főzősműsorok a mindenem, iszonyú étvággyal rendelkezem, tehát sokat eszem és sokat iszom. Vagyis sokat ettem és sokat ittam, eddig. A tiltásokat viszont meglehetősen nehezen bírom, itt pedig abból van rendesen.

Ezt az állapotot elfogadnom egyelőre nem sikerült. Főleg a lelki ellenállás az, ami hátráltat. Sokat olvastam, keresgéltem, de a nekem testhez álló segítséget sehol nem kaptam meg. Vagy elbagatellizálják, vagy túlreagálják, vagy csakrákkal és spirituális hókuszpókuszokkal jönnek, amitől sikítok, vagy közlik velem, hogy nem kell itt hisztizni, egyszerű ez, csak meg kell szokni és pont.

Úgyhogy 3 hónap szenvedés után úgy döntöttem, hogy blogolni fogok, amit azelőtt még sosem csináltam, de hátha ez segíteni fog a felgyülemlett feszültség levezetésében, illetve mivel rengeteg az érintett, remélhetőleg másnak is érdekes lesz, aki hasonló cipőben jár.

Szeretném a dolog minél több aspektusát nagyító alá venni: recepteket próbálgatni, tapasztalatokat megírni, utána járni, hogy külföldön miként viszonyulnak az IR-hez és még sokminden mást.

A bejegyzés trackback címe:

https://pcos-ir.blog.hu/api/trackback/id/tr596918807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gus 2014.12.08. 00:46:58

Várjuk a következő bejegyzést! :-)
süti beállítások módosítása