PCOS - Inzulinrezisztencia: hogyan tovább?

PCOS - Inzulinrezisztencia: hogyan tovább?

Dolce Vita, avagy cukor nélkül édesen

2014. december 08. - S_u_n_shine

Az inzulinrezisztenseknek előírt diéta két legfontosabb alappillére, hogy a cukor (méz is) és a fehér liszt tiltólistás. Az elmúlt pár évben nem voltam kifejezetten édesszájú, de mióta NEM SZABAD illetve TILOS, azóta ajtóstul rontok a cukrászdákba (az meg persze totál Murphy, hogy most találtam egy olyan cukrászdát, amihez foghatót évek óta nem....). Érdekes módon nem minden édességre irányul a csillapíthatatlan zabálási vágy, csak a krémesekre, tortákra. A kekszek meg csokik, illetve boltban kapható kész édességek nem érdekelnek.no_sugar_large.jpg

Ebben az állapotban a diétám sikeressége kizárt, ezért is jött pont a legjobbkor, hogy egyik barátnőm elhívott egy ilyen "egészséges" sütikészítő tanfolyamra, amire nagyon lelkesen mentem vele. Azért mielőtt elkezdődött, megfordult a fejemben, hogy minek fizetek ki egy csomó pénzt a sütőtanfolyamra, hisz tudok sütni, az meg nem olyan nagy tudomány, hogy a fehérliszt meg a cukor helyett mást használjunk, de végül hasznosnak bizonyult.

3 óra állt rendelkezésre, 5 résztvevő volt és mindenki megsütött egy tortát/sütit. Az esemény egy elég picike és hiányosan felszerelt helyen volt, de nem volt vészes. A receptek egy részét a tulaj találta ki, a többi pedig korábbi receptek módosításával lett IR-kompatibilis. A sütikészítés folyamatát lerövidítették a hiper-szuper konyhagépek, amik épp, hogy beszélni nem beszéltek. Ennek kapcsán jött a felismerés, hogy ha ilyen jellegű sütemények készítésére adom a fejem, akkor muszáj beszereznem egy olyan pengés-mindentfelaprítósésösszekeverős csodát, amit Jamie is előszeretettel használ a műsoraiban, ugyanis ezekkel egyrészt rengeteg időt és mososgatást spórolhatunk, másrészt lehet a zabból zabliszet, mandulából mandulalisztet, stb. készíteni, ami sokkal olcsóbb, mintha boltban vesszük meg készen ezeket. A költségek emlegetése miatt muszáj vagyok egy kis kitérőt tenni. A kezelés megkezdése előtt el kellett mennem dietetikushoz. A beszélgetésünk egyik számomra legkedvesebb mozzanata az volt, mikor mondta, hogy tök könnyű és nagyon egyszerű ám ez a diéta, mert amikor sütit készítünk, cukor helyett mehet bele az eritrit, meg liszt helyett a mandulaliszt. Én bátorkodtam megjegyezni, hogy persze, ezt értem én, csak így a költségeink kb. megtízszereződnek, van-e esetleg egyéb alternatíva? Erre a válasz: eldönthetem, hogy most fizetek tízszer annyit, vagy tíz év múlva költhetem a pénzem inzulinra. Na az ilyen és ehhez hasonló hozzáállás és megjegyzések miatt akadtam ki már többször is...

Visszatérve a sütős tanfolyamra: izgis és egyszerű recepteket készítettünk. Igazából semmi különösebb fortélya nincs az egyes hozzávalók behelyettesítésének, maximum annyi, hogy a tészták textúrája enyhén módosulhat, ennek folyományaként a sütési idő is változhat.

Én arra számítottam, hogy a különböző lisztek és édesítők használata miatt az ízek mások lesznek és nem lesz "igazi" a süti, de abban a nagyon kellemes meglepetésben kellett részesülnöm, hogy bizony semmi csalódás nem ért, sem engem, sem a felettébb édesszájú barátomat, aki örömmel és  igen gyors tempóban fogyasztotta a hazavitt tortákat és ez azért kicsit lelket öntött belém a diéta viszontagságai közepette.

Feltett szándékom az ott beszerzett receptek közül néhányat otthon is elkészíteni, a blogon pedig képpel illusztráltan megjelentetni :)

A bejegyzés trackback címe:

https://pcos-ir.blog.hu/api/trackback/id/tr346966437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása