PCOS - Inzulinrezisztencia: hogyan tovább?

PCOS - Inzulinrezisztencia: hogyan tovább?

Egy lelket melengető vacsora hideg estékre

2014. december 09. - S_u_n_shine

Egy saját fejlesztésű receptet szeretnék megosztani a nagyérdeművel. Névvel eddig nem illettem, nevezzük most el Keleties ratatouille-nak!

Az alapreceptre egyik hosszabbra nyúlt internetes barangolásom alkalmával találtam rá, egy fantasztikus csaj blogján, akinek a történetét és blogját melegen ajánlom, mert rendkívüli (A girl called Jack). Ebből fejlesztettem tovább a saját verziómat, ami immáron IR-kompatibilis!

Mivel az evés központi szerepet tölt be az életemben, ezért igen fontos számomra, hogy ne érezzem azt, hogy diétáznom kell és hogy meg van szabva, hogy mit ehetek. Ez egy tipikusan olyan étel, aminek nincs "diéta szaga", így néha megfeledkezhetek a kényszerzubbonyról, amiben élek :) Az ízvilága pedig olyan intenzív és karakteres, hogy hosszú pillanatokra feledtetni tudja velünk a három hete tartó full depressziós, esős, nyomott szürkeséget.

Az én Keleties ratatouille-omból egytálételt varázsoltam, hogy a kellő szénhidrát is benne legyen. Árpagyöngyöt használtam, de ugyanúgy finom bulgurral vagy barnarizzsel, szénhidráttartalmuk nagyjából azonos.

Lássuk a receptet!

Hozzávalók

  • olívaoljaj
  • 1 közepes padlizsán
  • 2 kisebb cukkini
  • 1 db 400 grammos darabolt paradicsom
  • 1 fej hagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • fűszerek: chili pehely, kurkuma, őrölt kömény, só, pirospaprika
  • 150 gramm árpagyöngy
  • feta vagy feta-jellegű sajt

Azt előre leszögezem, hogy nálam minden érzésre megy, főzésnél nem dolgozom mértékegységekkel, csak ahogy jön (a szénhidrátszámításnál azonban természetesen rigorózusan járok el!).

Az árpagyöngyre egész éjszakás áztatást írnak, én forrásban levő vízben szoktam csak áztatni pár órát, mielőtt megfőzöm, így a főzési idő kb. 15 perc lesz. Az olívaolajon picit megpárolom a felszeletelt hagymát, majd rádobom a zúzott fokhagymát. Nagyjából két perc múlva a felsorolt fűszerek következnek, majd pár percig alacsony lángon izzasztom a cuccot, hogy az ízek szépen előbújjanak. Aztán rádobom a felkockázott cukkinit és padlizsánt, jól összeforgatom az olajos fűszeres keverékkel és 10 percig fedő alatt párolom. Ezután következik a konzervparadicsom, jól elkeverem és közepes lángon 15-20 percig főzöm, közben néha kavarok rajta egyet. Ez alatt az idő alatt az árpagyöngy pont megfőtt. Össze is keverhetem de külön is lehet hagyni (ha nem akarjuk, hogy az összes levét magába szívja a gersli), forrón tálalom, a tetejére feta sajt darabokat tördelek.

Íme a végeredmény:

img_20141209_212237.jpg

Nekem egy adag nagyjából 40 gramm CH-ra jött ki, mivel a gerslit leszámítva nem számolunk semmit.

Én sosem spórolok a fűszerekkel, most sem volt másként, úgyhogy azt hiszem pár liter extra folyadékot el kell fogyasztanom lefekvés előtt.

Remélem sikert arat! Kezd visszajönni a főzési kedvem, így lehet, hogy a következő recept egy jó muffin lesz.

Folyt. köv.

A bejegyzés trackback címe:

https://pcos-ir.blog.hu/api/trackback/id/tr946971023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása